לאחרונה אני עובד על קידום של אתר חדש אשר הלקוח בו עשה כמעט את כל הטעויות האפשרויות בכל הנוגע למבנה האופטימילי שלו, הסיבה המרכזית לכך היא העיצוב.
העיצוב נראה מיליון דולר, אבל האתר לא מתקדם לשום מקום.
אתרים מעוצבים נראים טוב יותר ואולי מצליחים להוציא קריאות כמו ואו, יפה ואהבתי – אבל במבחן התוצאה, הם לא מצליחים להתרומם לשום מקום ריאלי בתוצאות החיפוש.
יש לא מעט, סגנונות עיצוב "חמים" אשר בעייתיים מבחינת הקידום, הנה 2 דוגמאות שידגימו בצורה טובה את הבעיותיות בתחום :
- עיצוב אתרים ב – Flash – עיצוב של אתר פלאש אולי נראה טוב (ברוב המקרים, גם זה לא ממש בטוח) אך מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש מדובר בסיוט לא קטן. גוגל לא מצליחים לקרוא את תוכן העמוד וקשה מאוד להתקדם במילות מפתח בעלות תחרות ממשית.
- עיצוב ובניית אתר בעמוד אחד באמצעות jQuery – המילה החמה היום בתחום בניית האתרים היא jQuery, זה נראה טוב, מרגיש כמו פלאש, אבל זה לא ממש זה. בשביל להבין על מה מדובר, אפשר להכנס לאתר החדש שנייק הקימו לאחרונה בכתובת Nike Better World.הבעיה עם אתרים מהסוג הזה היא שקשה מאוד להתאים אותם למספר רב של מילות מפתח. ברור שהכל אפשרי, אבל לא יותר קל להתאים מספר רב של עמודים לביטויים ספציפיים מאשר להתאים עמוד בודד למספר רב של ביטויים ?
אז איך בכל זאת אפשר לפתור את הבעיה ?
לפי דעתי, הגישה הנכונה היא לשלב בין בניית אתרים ועיצוב אתרים. כלומר, בניית אתרי אינטרנט בגישה מסורתית, סטנדרטית וממוצעת אשר תספק את שני הצדדים. אין צורך "להתשגע" בעיצובים מוזרים וגם לא צריך להתפשר על תבנית עיצוב חינמית אשר ניתן להוריד בכל מקום.
חשוב לזכור שבסופו של דבר לאתר יש מטרה ברורה והיא למכור יותר מוצרים, ליצור יותר פניות, יותר הורדות תוכנה או הרשמות לניוזלטר ולא לגרום לאנשים להגיד WOW, את זה אפשר להשאיר לתוכן..