מגזין פורבס (Forbes.com) מואשם והוענש על ידי גוגל בעקבות מכירת קישורים באתר האינטרנט הפופולרי שלו. זהו לא העונש הראשון שהאתר מקבל מגוגל, כבר בשנת 2007 האתר נענש על אותה בעיה בדיוק.
העונש הנוכחי נחשף לציבור בעקבות הודעה שפורסמה בפורום מנהלי האתרים של גוגל על ידי דניס פינסקי (Denis Pinsky), מנהל השיווק הדיגיטלי בפורבס. ההודעה הכילה את האימייל הרשמי שגוגל שלחה למנהל האתר דרך כלי מנהלי האתרים של גוגל.
ההודעה שנשלחה על ידי גוגל היא :
אנחנו גילינו כי חלק או כל העמודים שלך משתמשים בטכניקות אסורות אשר מחוץ לקווים המנחים שלנו, אשר ניתנים לצפייה כאן : http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769&hl=en
במפורש, חפש קישורים מלאכותיים או לא טבעיים אשר נמצאים באתרך ומפנים לאתרים אחרים אשר מעוניינים להשפיע בעורמה על דירוג ה – PageRank. למידע נוסף על הקווים המנחים שלנו בנושא קישורים, בקר בכתובת : http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66356&hl=en
אנחנו מעודדים אותך לבצע את השינויים באתרך כך שהוא יעמוד בדרישות האיכות שמפורטות בקווים המנחים שלנו. ברגע שאתה עורך את השינויים, בקר בכתובת הבאה והגש את האתר שלך לבדיקה מחדש : https://www.google.com/webmasters/tools/reconsideration?hl=en
אם יש לך שאלות כלשהן על איך לפתור את בעיה זו, אנא בקר בפורום העזרה למנהלי האתרים של גוגל.
הדרך לפתירת הענישה של פורבס
מגזין פורבס יודע כיצד גוגל עובדים וסביר להניח שהם מעסיקים חברה או אנשי SEO בתוך החברה לצורך קידום אורגני של האתר. לכן, זו היתה הפתעה גדולה שהם פרסמו את ההודעה בפורום פומבי בו כל אחד יכול לראות ולהפיץ את הנושא הלאה. ההשערה המרכזית שעלתה בקרב מקדמי האתרים היא שהם לא ידעו כלל על מכירה והפצה של קישורים בתשלום באתר.
בסופו של דבר מיכאל הרינגטון מהבלוג techcrunch סיפק את התשובה כאשר הוא הצביעה על מספר עמודים באתר אשר הכילו קישורים בתשלום. עמודים אלה צצו בעקבות שינוי מאסיבי שערך אתר פורבס בימים האחרונים והודעה פורסמה על כך בבלוג של פורבס.