הפעם, הנושא המרכזי שבו עוסק מאט קאטס הוא מידע מוטעה שמופץ על ידי מקדמי אתרים ברשת. הבקשה שהופנתה על ידי טום מסיאטל היא :
ציין 5 דוגמאות למידע מוטעה שהופץ בשנה האחרונה על ידי מומחי קידום אתרים ברשת שגרם לך לדפוק את הראש בקיר. (לא חשוב שמות).
כתשובה לבקשה, מאט מציין את המקרים הבאים :
- פרסום שלילי מעלה בתוצאות – הנושא הראשון שבאמת גרם למאט קאטס לדפוק את הראש בשנה האחרונה בקיר היה הידיעה כי פרסום שלילי גורם לעליה בתוצאות החיפוש. המקרה הוא שכתוצאה משירות לקוחות גרוע, הלקוחות מתלוננים על השירות באתרי ביקורות, בלוגים ופורומים בצירוף קישור לאתר. כתוצאה מעליה בכמות הקישורים, האתר עולה בתוצאות החיפוש. כמובן, שזו לא היה המטרה של גוגל והיא דאגה למפות את אתרי הביקורות ולא להחשיב או להוריד את איכות הקישורים מהם (אם בצורה ידנית או אם על ידי הסתמכות על אפלמנט NoFollow).
- ספאם בגוגל – היו הרבה טענות על כך שצוות הלחימה בספאם של גוגל (שמאט קאטס חבר בו) קצת לא מתפקד בשנה. מאט מעדכן שבשנה האחרונה הם ביצעו התקדמות עצומה בטיפול באתרים שנפרצים במכוון לשם הפצת קישורים, תוכנות זדוניות, וירוסים וסוסים טרויאניים. נכון להיום, העניינים חזרו למסלול הרגיל וכנראה שנצפה בקרוב בתוצאות טובות יותר.
- רק קישורים חשובים – הרבה אנשים חושבים שעל מנת להתקדם בגוגל הם צריכים להשיג אך ורק קישורים מאתרים חיצוניים. אך באופן מפתיע (לא באמת כזה מפתיע..) תוכן טוב, מבנה היררכי, התמקדות על מילות מפתח, קישורים פנימיים ונושאים אחרים גם עוזרים להתקדמות בתוצאות.
- תגית מטא Keyword – תגית המטא Keyword, לא נספרת על ידי גוגל, אין טעם להכניס אותה יותר לאתרים שמעוניינים להעלות ברשת.
- טיפול ידני ואוטומטי בספאם – אחד הנושאים הכי לא ברורים בגוגל הוא נושא הטיפול בספאם. הטענות עד היום הוא כי גוגל בודקים את טפסי הספאם באמצעות אלגוריתמים בלבד או עובדים אנושיים בלבד. האמת היא כי גוגל משלבת בין השניים וכך גם שאר מנועי החיפוש הגדולים.