השאלה היום מגיע מג'ים, אשר מתעניין בהתחייסות של גוגל לתוכן מוסתר בלשוניות, השאלה היא :
בנוגע לתוכן מוסתר, האתר שלי מכיל תפריט נופל (DropDown) בשם "קרא עוד" בשביל להפוך את האלמנטים העיצוביים לפשוטים יותר. התיבה שנפתחת מכילה תוכן שעבר אופטימיזציה, קישורי טקסט פנימיים לאתר ועוד.
האם אני אקבל עונש מגוגל על זה? האם ישנן אלטרנטיבות לנושא?
התשובה של מאט קאטס, נציג גוגל הבלתי רשמי לנושאי SEO, היא שאם התפריט מכיל יותר מידי תוכן, קישורים והפניות (הדוגמא הקיצונית שהוא נתן היא 8 עמודים רשת) – זה כנראה יראה לא טבעי בעיני גוגל ושאר מנועי החיפוש. אך, אם התפריט מכיל 2-3 שורות עם קישור אחד או שניים, זה דבר שהוא פופולרי מאוד בקרב אתרים רבים (אפילו פה אצלנו, התפריט העליון מבוסס על DropDown) ולכן לגוגל אין בעיה עם זה.
העצה הטובה ביותר שניתן להוציא מהתשובה של מאט היא שאם אתה משתמש בטכניקות בניית ועיצוב מוכרות, ידועות ופופולריות אשר באות לידי ביטוי באתרים גדולים וקטנים אחרים – אין לך סיבה לחשוש מעונשים מצד מנועי החיפוש.