דיון מעניין בפורום WebmasterWorld עסק בשאלה, האם יש עוד מה ללמוד על בניית קישורים לקידום אתרים באינטרנט ?. אותו משתמש שפתח את הדיון טוען שהוא לא מצליח לאתר שיטות, רעיונות והמצאות חדשות לבניית קישורים לאתרי אינטרנט. כתוצאה מכך, עולה השאלה, האם אין מה עוד לחדש בתחום ?
כרגע יש שם שתי תשובות מעניינות במיוחד, הראשונה היא של wheel שאומר :
למען האמת, אין משהו ייחודי או חדש בתחום. זה פשוט ללמוד טכניקות למצוא מקומות בהם אפשר לשלב קישורים ולאחר מכן שיטות להכניס את הקישורים למקומות אלה. פרוצדורות אלה מפורטות בפורום זה שוב ושוב בגירסאות שונות.
השניה היא של מנהל פורום, אשר בא כתגובה לתשובה של wheel :
אני מסכים שאין שום טכניקה חדשה שמפורסמת, אבל יש טכניקות חדשות אשר מפותחות ומיושמות. ראיתי אותן בפעולה, אני שומע עליהן בחשאי וכאשר אני צריך אחת, אני ממציא טכניקה שונה לבניית קישורים שאף אחד אחר, עד כמה שאני יודע, לא חשב עליה.
בישראל זה לא כל כך פופולרי, אבל בחו"ל ישנם מחליפי קישורים שזו העבודה העיקרית שלהם – ליצור קישורים ללקוחות, בעלי עסקים ואתרים אישיים שלהם. השיטות בגדול הם ידועות ומפורסמות זה יכול להיות החלפות קישורים, פרסום מאמרים באתרים חיצוניים, כתיבת פוסט אורח לבלוג, יצירת ווידג'טים וכלים שימושיים, שיתוף ברשתות חברתיות וטקטיקות אחרות.
מה דעתך, האם ניתן עוד לחדש בתחום הזה או שהכל ידוע, רוטיני ושגרתי ? כיצד אתה פועל לקידום האתרים שלך ושל הלקוחות ברשת ?
מקור : seroundtable
אין הרבה מה לחדש אבל כן אפשר לעבוד בדיוק כמו בחו"ל – אתרי מאמרים, בלוגים רלוונטים והחלפות איכותיות.
תחום קידום האתרים הוא תחום דינמי מאוד, הוא משתנה פעמים רבות בכל חודש עם כל שינוי אלגוריתמי של גוגל. אני מוצא את עצמי פעמים רבות מחפש מאמרים בנושא על מנת להעשיר את הידע שלי ונתקל במחסום מידע בעיקר ברשת הישראלית(הקטנה).
בסופו של דבר ישנו אלגוריתם מסוים אשר מחשב לפי נתונים כמותיים ציונים לאתרים. המטרה הסופית שלנו היא לקבל את הדרוג הכי גבוה למילת המפתח שאנו רוצים לקדם.
אם זאת, ישנו פרמטר ידוע אשר לא ישתנה מאז הקמת מנוע החיפוש גוגל: קישורים.
קישורים מהווים חלק גדול מאוד מציון האתר בסופו של דבר. כמובן שמנוע החיפוש כיום לא מחלק ציון זהה על כל קישור אלא לכל קישור ישנו איכות שונה.
דוגמה לכמה שהתחום דינמי – המגמה של מנוע החיפוש בשנת 2012 שונה מקידום ב2011 בכך שהרשת הרבה יותר חברתית. מקדם אתרים שרוצה להצליח בשנת 2012 חייב לשים לב ליותר סינגלים חברתיים – רוצו לפתוח חשבון פייסבוק וגוגל פלוס.