בימים האחרונים, עלו כל מיני האשמות מצד גוגל על כך שבינג, המתחרה העולה שלהם, מעתיק את תוצאות החיפוש שלהם במגוון רחב של ביטויים. אתמול, על פוסט מצויין של דני סאליבן אשר מציג את הנושא בצורה מקיפה ביותר, הנה התמצית שלו.
גוגל עוקצים את בינג בסטייל
על מנת להוכיח כי בינג מעתיק את עמודי התוצאות של גוגל, החליטו בחברה לערוך מבצע עוקץ מתוכנן בקפידה אשר במהלכו הם השפיעו על תוצאות החיפוש בצורה ידנית על ידי קוד ייחודי שהתווסף לאלגוריתם מנוע החיפוש. לאחר מכן, הם חיכו להעתקה וצפו בה בתוצאות החיפוש של בינג – אחד לאחד.
תוצאות החיפוש שגוגל הוסיפו היו על מילות מפתח עם תעבורת גולשים מזערית. כמו כן, התוצאות שדורגו על מילות המפתח לא היו רלוונטיות כלל לנושא, אבל הועתקו בצורה אוטומטית על ידי מנוע החיפוש בינג.
האם בינג מרמים בתחרות מול גוגל ?
התגובה של בינג לנושא הגיע מ – Stefan Weitz, מנהל מנוע החיפוש בינג, אשר הגיב לטענה :
כפי שאתה יכול לדמיין, אנחנו משתמשים במגוון סיגנלים וגישות כאשר אנחנו חושבים על דירוג התוצאות, אבל כמו שאר השחקנים בתעשיה אנלינו לא מתכוונים להסביר יותר מידי איך אנחנו עושים זאת. ללא ספק, המטרה הכללית שלנו היא לעשות עבודה טובה יותר ולהציג את תוצאות החיפוש הטובות ביותר.
תוכנות Opt-in כדוגמת סרגל הכלים של בינג או דפדפן אקספלורר עוזרות לנו לאבחן את קצב הקליקים על אתרי הרשת. זהו אחד מכמה הסיגנלים שיש בידינו ובידי מנועי חיפוש אחרים לדירוג עמודי הרשת. "הניסוי של גוגל" נראה יותר כאמצעי לבלבול ושיבוש הסיגנלים הללו.
בנוסף, במקורות אחרים אנשי בינג טענו כי מדובר בספין שיווקי אשר מטרתו להסית את תשומת הלב מהחקירה שמתנהלת על הטיית התוצאות בגוגל.
לסיכום, אין ספק שהקרב מתחמם לנו מול העיניים על אש קטנה ובימים הקרובים נראה מה נסגר עם כל הסיפור הזה. למידע נוסף על הנושא ניתן להכנס לבלוג הרשמי של גוגל ולבלוג הרשמי של בינג. בנוסף, מומלץ לקרוא את הפוסט המצויין של דני סאליבן.