לפני מספר ימים מנוע החיפוש יאנדקס (Yandex), מנוע החיפוש מספר אחד ברוסיה, שיחרר את הדוחות הפיננסיים שלו לשנת 2010 כאשר השורה התחתונה היא גידול של 43% ברווחי המנוע אשר מסתכמים כעת בכ- 410 מיליון דולר.
הגידול ברווחיות בא כתוצאה מגידול של 88% בפעילות הקשורה לחיפוש טהור (מודעות פרסום) ולא כתוצאה מגידול בשירותים אחרים אשר מסופקים על ידי החברה. בדומה למנוע החיפוש גוגל, יאנדקס מתקשה להרחיב את הפעילות שלו לתחומים אחרים אך מצליח להגדיל את רווחיות החיפוש אשר מהווה את ליבת העסק.
מנוע החיפוש יאנדקס התרחב לאחרונה למדינות מזרח אירופה נוספות כמו אוקראינה, קזחסטן ובלרוס. בנוסף, יאנדקס התרחב לתחומים פופולריים אחרים כמו נדל"ן, עבודות, מוזיקה, לייף סטייל וחדשות.
אין ספק, שלעומת מנועי החיפוש הישראליים שלא מדגדגים לאף אחד, יאנדקס מציב בפני גוגל תחרות אמיתית ומהווה בעיני הגולשים המקומיים במזרח אירופה אלטרנטיבה למנוע האמריקאי.