מנועי החיפוש מתייחסים לקישורים נכנסים כהצבעות אמון באתר. קישורים איכותיים הם קישורים אשר נחשבים יותר טובים בעיני מנועי החיפוש מאשר קישורים בעלי איכות ירודה.
ישנן מספר דרכים להגדיר מהו קישור איכותי, הנה הפרמטרים העיקריים לקביעת קישור כאיכותי פחות או יותר :
- מקור הקישור – במידה והקישור מופנה מאתר סמכות ברשת הוא יחשב הרבה יותר מאשר קישור מאתר שעדיין לא צבר לעצמו מוניטין וסמכות בעיני מנועי החיפוש. אלגוריתם TrustRank הוא אלגוריתם אשר מתייחס לפרמטר זה.
- קושי השגה – סביר להניח שככל שהקישור קשה יותר להשגה, מנועי החיפוש יתייחסו אליו כיותר איכותי על פני קישורים אחרים. בנוסף, פרמטר זה מתייחס למתחרים לאתר שיצטרכו לעבוד קשה יותר בשביל להשיג קישור דומה.
- ותק – ככל שותק הקישור גדול יותר, מנועי החיפוש מתייחסים אליו כאיכותי יותר – ולהיפך.
- קשר נושאי – במידה ויש קשר נושאי בין האתר המקשר לאתר המקושר, מנועי החיפוש יתייחסו לקישור כאיכותי יותר – ולהיפך.
- קישור בתוך תוכן האתר – קישורים בתוך תוכן האתר הם קישורים איכותיים יותר מכיוון שבדרך כלל זהו המאפיין המייחד קישורים טבעיים.
טקסט הקישור המופיע תחת ה – anchor text יכול לעזור בקידום האתר במנועי החיפוש. אולם, במידה וטקסט הקישור יהיה מתאים לתוכן האתר ויופיע בעמודים בעלי סמכות נמוכה הקישור לא יתרום במידה רבה לקידום האתר – ולהיפך.