מדד אשר מודד סמיכות של שתי מילים וכתוצאה מכך קובע את הקשר ביניהן.
סביר להניח שעמוד אשר מכיל שתי מילות מפתח אחד ליד השני יעלה בתוצאות החיפוש במיקומים גבוהים יותר מעמוד אחר כאשר מחפשים אחר מילות מפתח אלה.
שימוש במדד סמיכות נפוץ במנועי החיפוש כאשר מנתחים אתרי ספאם. במצב בו מילות מפתח שונות חוזרות על עצמן מספר מוגזם של פעמים בעמוד התוכן, מנועי החיפוש יכולים לקבוע כי עמוד התוכן הוא בעל רלוונטיות ואיכות נמוכה וכתוצאה מכך לדרג אותו במיקומים נמוכים.