רוב עמודי התוצאות במנועי החיפוש הגדולים מורכבים מתוצאות ממומנות ( קישורים ממומנים ) במקביל לתוצאות חיפוש בלתי ממומנות.
תוצאות החיפוש הבלתי ממומנות נקראות תוצאות חיפוש אורגניות. הפרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש האורגניות הם רלוונטיות, כמות ואיכות קישורים נכנסים, תוכן העמוד, נפח השימוש ונתונים היסטוריים שונים.
לפי מחקרים שנעשו כ – 60%-80% מהלחיצות במנועי החיפוש מתבצעות בתוצאות החיפוש האורגניות. כמו כן, תוצאות החיפוש האורגניות נתפסות על ידי הגולשים כאמינות יותר ולכן אחוזי ההמרה של הגולשים גבוהים יותר מאשר תוצאות החיפוש הממומנות.