מדד המציין את כמות ואחוז הקישורים השבורים באתר כלשהו.
קישורים יכולים להפוך לקישורים שבורים ממספר סיבות, הנה 4 עיקריות :
- קישור שהפנה לאתר שנפל ( Down-Time ) או נסגר וכתוצאה מכך לא נמצא יותר באינטרנט.
- קישור שהפנה למאמר או תוכן אשר לאחר זמן מסויים מתוייג בארכיון אשר הגישה אליו מוגבלת לציבור ( תשלום עבור קריאה ועיון בארכיון מקוון ).
- קישור שהפנה לעמוד שעבר מיקום.
- קישור שהפנה לאתר אשר ביצע שינוי במערכת ניהול התוכן שלו CMS. שינוי במערכת ניהול התוכן גורר שינוי בשמות וכתובות עמודי הרשת של האתר.
כיום, למרבית האתרים הגדולים ישנם קישורים שבורים רבים בעמודי תוכן ותיקים. אם זאת, מכיוון שבדרך אתרים אלה הם אתרי חדשות או אתרים אשר מתעדכנים בצורה תדירה נושא זה לא משפיע לרעה על דירוג אותם אתרים.
אתרים קטנים יותר אשר מכילים קישורים שבורים רבים יכולים להיענש על ידי מנועי החיפוש כתוצאה מחוסר רלוונטיות, עדכניות ושימושיות גולשים.
- קישורים רלוונטים – W3C – כלי בדיקת קישורים שבורים באתר W3C.