תוכן משוכפל הוא תוכן מועתק או תוכן שערוך בצורה קלה.
מנועי החיפוש לא מעוניינים לאנדקס תכנים אשר הם גירסאות משוכפלות של אותו תוכן. למשל, תיאורי מוצרים או חוברות הפעלה יכולים להחשב כתכנים משוכפלים. מערכות ניהול תוכן אוטומטיות המתבססות על מחזור תכנים יכולות למצוא את עצמן מאונדקסות בצורה חלקית בעקבות הפעלת מסננים מחמירים של מנועי החיפוש.
- קישורים רלוונטים –
זיהוי תוכן משוכפל – סרטון וידאו של מאט קטס המתאר תהליך זיהוי של תוכן משוכפל על גוגל.
זיהוי ונידוי של תוכן משוכפל -מאמר מאת אנדרי ברודר על זיהוי ונידוי של תכנים משוכפלים באינטרנט.
פטנט רשום – תמצית של פטנט רשום המתאר את הטיפול של מנועי החיפוש בתכנים משוכפלים באינטרנט.
טיפול בתכנים משוכפלים – מאמר המסביר כיצד לרפא תכנים משוכפלים באינטרנט.