חיפוש קונספטואלי או חיפוש רעיוני הוא חיפוש אשר מנסה להתאים תוצאה או תשובה לשאילתא או שאלה שנשאלה מבחינה רעיונית. התשובה שתופק לא חייבת להתאים בצורה מדוייקת לשאילתא אלא לקונספט הסופי – הרעיון שעומד מאחורי השאלה.
לדוגמא, במידה ומנוע החיפוש יודע לזהות כי הביטוי קידום אתרים קשור גם לביטוי שיווק באינטרנט או לכל ביטוי אחר הוא יכול להחזיר תוצאות הרלוונטיות גם לביטוי שיווק באינטרנט, גם אם המשתמש לא ביצע שאילתא על ביטוי זה. אפשרות נוספת היא שמנוע החיפוש יציג שאילתות חיפוש אלטרנטיביות ( למשל, חיפוש אנכי ) אשר קשורות לנושא אותו חיפשת ומבוססות על דפוס ניסיון קודם שלך או של משתמשים אחרים.