היכולת של עמוד רשת או דומיין בצורה טובה במנועי החיפוש תלויה בעיקר בסמכות של האתר בעיני מנועי החיפוש. סמכות האתר בעיני מנועי החיפוש נקבעת על ידי חמישה פרמטרים עיקריים : כמות קישורים נכנסים, ותק האתר, מגמות התנועה באתר, היטורית האתר במנוע החיפוש ואיכות התוכן של האתר ( תוכן מקורי מול משוכפל, איכות האופטימיזציה אשר נעשתה על האתר ועוד… ).
על מנת למנוע מצבים בהם אתר מסויים מקבל סמכות יתר, מנועי החיפוש מקפידים על שינויים תמידיים באלגוריתם החיפוש שלהם. ישנן דוגמאות רבות לאתרי סמכות, לדוגמא אתר ויקיפדיה אשר מתפקד כאינציקלופדיה מקוונת באינטרנט ואינדקס האתרים דמוז.