כיום, רוב מנועי החיפוש הגדולים ( גוגל, יאהו ו –MSN ) נותנים דגש גדול מאוד לפרמטר הגיל או הותק. ניתן למעשה להקביל את הנושא לפז"מ צבאי המצביע על ניסיון, רצינות ותרומה של המשתמש, האתר או העמוד לאורך זמן. מנועי החיפוש מתייחסים לותק האתר, ותק עמודי האתר, ותק חשבון המשתמש ( במידה וישנו ) ולמידע ההיסטורי עליו על מנת לקבוע עד כמה ניתן לבטוח באותו משתמש, אתר או עמוד.
לעיתים קרובות, אפקט הגיל במנועי החיפוש פועל גם לטובת עמודים חדשים. לדוגמא, חלק ממנועי החיפוש בעלי תחום התמחות מוגדר ( למשל, חיפוש חדשות או חיפוש בלוגים ) יכולים לתת לעמודים חדשים תחת אתרים ותיקים דחיפה משמעותית בדירוגים. דוגמא נוספת לדחיפה משמעותי בדירוגים יכולה להיות כאשר עמוד חדש מצוטט בצורה רחבה בערוצי מידע נוספים ( כמו בלוגים קשורים ) אשר קשורים לעמוד המצוטט. במידה והציטוטים מופיעי בעמודים הראשיים של ערוצי המידע, העמוד ידורג לתקופה קצרה בדירוגים גבוהים משמעותית מהדירוגים שהוא אמור לקבל.
דחיפה שכזו מתרחשת בעיקר במקרים בהם הרלוונטיות לנושא המצוטט משמעותית מאוד ובמקרים בהם ערוצי המידע הנוספים הם בעלי דירוג PageRank גבוה במיוחד המצביעה על סמכות בנושא. ההעליה היא זמנית משום שבדרך כלל לאחר תקופה מסויימת כל ערוץ מידע שכזה גונז את אותה המלצה בארכיון אשר בהשוואה לעמוד הראשי הוא בעל רלוונטיות וסמכות נמוכה.
- קישורים רלוונטים – פטנט מספר 20050071741– פטנט זה הוגש על ידי גוגל לארגון הניהול בארה"ב. בין שלל עמודי הפטנט מוזכרים מספר פרמטרים אשר בעזרת גוגל מבססת את רלוונטיות העמוד. בין הפרמטרים ניתן למצוא התייחסות לנתוני ותק העמוד, ותק הקישורים, קצב איבוד קישורים ממוצע ועוד.