Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
אפיון פרסונות באתרי אינטרנט
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » אפיון פרסונות באתרי אינטרנט

אפיון פרסונות באתרי אינטרנט

3 ביולי 2012 תגובה אחת עידן שלומן
Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה

אם קראת את המאמר האחרון על Inbound Marketing (אם לא קראת, זה הזמן לעשות את זה..), הבנת שאתה חייב לנסות "ולהיכנס" כמה שיותר לראש של הלקוחות שלך.

על מנת שתוכל לעשות זאת בצורה יעילה, תצטרך לאפיין מספר פרסונות אשר יעזרו לך להבין טוב יותר מי הם הלקוחות, מה הם מחפשים, איפה אפשר למצוא אותם וכדומה – מאמר זה יסקור את הנושא ויתן לך מספר כלים שימושיים לאפיון מהיר.

מה היא פרסונה ?

פרסונה היא דמות אשר מייצגת קבוצת לקוחות אשר רלוונטית לאתר, למוצר או לשירות כלשהו. השימוש בפרסונות פותח על ידי אלן קופר, על מנת להאניש את המשתמשים ולהתחשב בהם בתהליכי האפיון, הכתיבה או השיווק.

בדרך כלל, פרסונה כוללת נתונים כמו שם מלא, תמונה, מקצוע, מין, גיל, השכלה, תמצית של פחדים, מטרות, תחביבים וכדומה. על ידי שימוש בפרסונות תוכל לזהות קבוצות משתמשים אשר רלוונטיות לך, ברוב המקרים מדובר על 2-7 פרסונות כאשר חלקן עיקריות וחלקן משניות.

בהתחלה, כל רעיון הפרסונות נשמע מעט מצחיק, אך אם מאפיינים אותן ברצינות ועם הרבה דימיון תוכל לראות כיצד פתאום אתה או הצוות שלך מתחילים לחשוב על האנשים האלה, מנסים לפתור להם את הבעיות ולתת מענה לצרכים האמיתיים שלהם.

איך לאפיין פרסונות שיווקיות בצורה נכונה ?

את רוב הפרסונות ניתן לאפיין על סמך 3 אלמנטים ברורים : חלוקה דמוגרפית, זיהוי צרכים מיידיים ויצירת פרופיל התנהגותי.

חלוקה דמוגרפית

על מנת לחלק את הפרסונות חלוקה דמוגרפית נכונה, עליך לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

  1. מי הם הלקוחות האידיאליים שלך ?
  2. במה הם עובדים ?  מה התפקיד שלהם ?
  3. מה תחומי העניין שלהם ?
  4. איפה אני יכול למצוא אותם ?
  5. מה הרמה הטכנולוגית שלהם ?

על ידי חקירת מאפייני הלקוחות הקיימים שלך תוכל למצוא את סוגי הלקוחות הנפוצים אצלך. כמו שציינתי קודם לכן, סביר להניח שלעסק שלך יהיו מספר פרסונות, תן לכל פרסונה שם, תמונה, מקצוע ועדיפות (עיקרית/משנית).

זיהוי צרכים מיידיים

לאחר שתבצע חלוקה דמוגרפית של הפרסונות, תוכל לתאר את הצרכים, הפחדים והאתגרים שעומדים בפני כל פרסונה. בשלב זה, עליך לשאול את השאלות הבאות:

  1. מה הדבר שאותה פרסונה זקוקה לה ?
  2. מה הבעיה הגדולה ביותר שאותה פרסונה מנסה לפתור ?
  3. מה משפיע על אותה פרסונה ?
  4. מה המטרות שאותה פרסונה מנסה להשיג ?

בחינת הנתיב שעוברים המתעניינים בך עד שהם הופכים ללקוחות שלך היא דרך מצויינת להבנת המטרות, הצרכים והאתגרים שעומדים בפניהם.

יצירת פרופיל התנהגותי

השלב האחרון הוא ליצור פרופיל התנהגותי לכל פרסונה. בשלב זה אתה יודע מי הם ומה הם צריכים, כעת נסה להבין כיצד כל אחת מהפרסונות מתנהגת לפני ביצוע הפעולה שאתה מעוניין בה (קנייה, רישום, מילוי טופס). בשלב זה, עליך לשאול את השאלות הבאות:

  1. איזה מידע הפרסונה צורכת באינטרנט (מידע חינוכי, טרנדי וכדומה) ?
  2. האם המידע הוא טקסטואלי או ויזואלי ?
  3. האם הפרסונה מאתרת מידע ברשתות חברתיות, במנועי חיפוש או בבלוגים ?
  4. כיצד הפרסונה מעדיפה לצרוך את המידע ?

בסוף התהליך יהיו לך מספר פרסונות אשר תוכל להשתמש בהן על מנת לפתח תוכן רלוונטי, עמודי נחיתה מתאימים ואפילו להציע הצעות שיווקיות ממוקדות יותר.

חשוב לזכור שאפיון פרסונות תלוי בצרכים שלך, לכן אין תבנית שתתאים לכל אחד. עם זאת, הנה תבנית בסיסית שעשיתי לאחרונה ללקוח מסויים (PDF), יתכן שתרצה להסיר/להוסיף בהתאם לצרכים שלך.

כמו תמיד, אשמח לשמוע האם יש לך ניסיון באפיון פרסונות ? אם לא, האם נראה לך שתעשה בשיטה זו שימוש בקרוב ? אם כן, עד כמה זה עזר לך ? – שתף אותי ואת כולם בתגובות למטה.

אם יש לך שאלות על אפיון פרסונות, אתה מוזמן לשאול אותן באיזור השאלות והתשובות החדש ב – Signup. ניתן להירשם לאיזור באמצעות חשבון פייסבוק (מבלי למלא טפסים), אני ואחרים מחכים לשאלות שלך.

אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !

Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה
אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • קוד QR: פרסום חדשני בעולם דיגיטליקוד QR: פרסום חדשני בעולם דיגיטלי
  • איך אפשר לקבל מידע מ – (Not Provided) בגוגל אנליטיקס ? איך אפשר לקבל מידע מ – (Not Provided) בגוגל אנליטיקס ?
  • הפצצת קישורים מהירה או בניית קישורים איטית – איזה פרופיל קישורים עדיף ? הפצצת קישורים מהירה או בניית קישורים איטית – איזה פרופיל קישורים עדיף ?
  • האם גם לך נמאס לפרסם בגוגל אדוורדס ? האם גם לך נמאס לפרסם בגוגל אדוורדס ?
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :

    תגובה אחת

    1. אנסטסיה 4 ביולי 2012 בשעה 10:27

      תודה רבה – פוסט מעניין,
      אשמח לדעת:
      היכן מגיב הפרסונה (רשתות חסברתיות, בלוגים, אתרים מקצועיים)?
      היכן מפורסמים הוחומרים אותם הוא מפיץ?

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.

    טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    נבנה ע"י WPSites בניית אתר וורדפרס, מאוחסן ע"י Webhosts אחסון אתרים.
    שותפים באינטרנט : Web-Guide מדריך בניית אתרים, Sweethome מחשוב ענן, WebGate אחסון אתרים.

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×