מנוע החיפוש של Bing לא ממש מוערך בקרב קהילת מקדמי האתרים, במיוחד לא בישראל שנפח השוק של מנוע החיפוש שואף לאפס.
נפח השוק העולמי של Bing לא מתקרב לנפח השוק של גוגל, אבל חבל לפי דעתי חבל לוותר עליו גם עם נפח שוק קטן יחסית של כ – 15% הוא עדיין מהווה כוח משמעותי.
לפני מספר ימים צוות הפיתוח של Bing Webmaster Tools הכריז על שדרוג משמעותי והוספת כלים חדשים, בפוסט הנוכחי אני אנסה לרכז את כל מה שרלוונטי ל – SEO.
פאנל הניהול הראשי של Bing Webmaster Tools
לאחר שתוסיף ותאמת את האתר שלך תוכל לראות בפאנל הניהול הראשי של Bing Webmaster Tools סטטיסטיקה בסיסית על בעיות סריקה, תדירות הסריקה, מפת האתר, מילות מפתח והקישורים הנכנסים לאתר.
כמובן, שהכל מלווה בגרפים אשר מציגים את הנתונים בצורה נעימה הרבה יותר מבעבר.
בדיקת קישורים נכנסים למתחרים באמצעות Link Explorer
לאחר מותו של Yahoo Site Explorer הרבה מאוד מקדמים נשארו מאחור ולא יכלו לבצע בדיקת קישורים מעמיקה למתחרים ( או אפילו לעצמם..) מבלי להשתמש בכלים יקרים כמו Majestic SEO, SEOMoz ואחרים.
כעת נדמה ש – Bing החליטו להחזיר את הכלי האהוב בתוך Bing Webmaster Tools. מבדיקה שלי הכלי עובד בצורה מעולה, גם על אתרים בעברית. בנוסף, נראה לי שמסד הנתונים של Bing קטן יותר ממסד הנתונים של Yahoo Site Explorer וכלים בתשלום אך הוא עדיין מספק תוצאות לא רעות בכלל – לרוב מקדמי האתרים Link Explorer בהחלט יספיק בשביל לבצע מחקר קישורים מקיף.
כלי מחקר מילות מפתח keyword research
עוד כלי חדש שצוות הפיתוח הוציא הוא כלי למחקר מילות מפתח. נכון, זה עדיין לא מתקרב לכלי מילות המפתח של גוגל, אבל משום מה התוצאות שם נראות לי קצת יותר מציאותיות מאשר התוצאות של גוגל על אותן מילים בדיוק.
ניתן לחפש ביטויים רלוונטים בעברית, אבל התוצאות שהכלי מנפיק (לפחות לביטויים שאני חיפשתי..) לא ממש מדוייקות. חיפושים שביצעתי באנגלית, נראו לי הגיוניים הרבה יותר.
דוח SEO מותאם אישית על ידי Bing
אם אתה לא ממש חזק בתהליכי אופטימיזציה למנועי חיפוש, הכלי החדש SEO reports יעשה זאת עבורך.
לאחר אימות של דומיין האתר שלך, מנוע החיפוש בינג יבצע סריקה של האתר מידי תקופה ויציע לך הצעות אופטימיזציה הקשורות לכותרות H, כותרות Title, תגיות ALT , תגיות Meta וכדומה.
אבחון עמודי האתר באמצעות SEO Analyzer
הכלי SEO Analyzer הוא כלי המופעל על עמוד ספציפי באתרך, בדומה לכלי של SEO reports הוא דורש אימות של הדומיין שלך.
לאחר הפעלת הכלי תוכל לאתר בעיות SEO אשר מתרחשות בעמוד שבדקת. בנוסף לאיתור הבעיה, הכלי של בינג יספק לך גם את הפתרון לה.
בנוסף לכלים הנ"ל, צוות הפיתוח של בינג הוסיף את Fetch as Bingbot אשר דומה ביסודו לכלי של גוגל, Fetch As GoogleBot. כמו כן, ניתן למצוא עדכונים לכלים הקיימים של בינג URL Removal Tool ו – URL Normalization.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
האמת שמרוב הכלים הכי בער לי לבדוק את האנליזר שלהם והתאכזבתי מימנו קשות, נראה פשוט וגנרי מידי.
התרשמת מימנו בחנת אותו, מה דעתך עליו?
מנשה, אני גם לא התרשמתי כל כך מהאנלייזר.
לפי דעתי, הכלים הטובים ביותר הם בדיקת הקישורים, מחקר המילים ודוח ה – SEO שגם עוזר לאתר בעיות אופטימיזציה באתר.