Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
תגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק ב
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » תגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק ב

תגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק ב

2 בספטמבר 2011 סגור לתגובות על תגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק ב עידן שלומן
Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה

בחלק הראשון של המאמר סקרתי את השימוש בהפניית 301, המצבים העיקריים בהם תצטרך להשתמש בהפניות 301 והבעיות שיכולות לצוץ לך במהלך ביצוע הפניות 301 בשרת. אם לא קראת את החלק הראשון, אתה מוזמן לגשת למאמר "תגית Rel=Canonical  מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק א" ולקרוא אותו.

כעת אני מעוניין לחקור את תגית Rel=Canonical ולראות כיצד, מתי ואיפה צריכים להשתמש בה.

מה זה תגית Rel=Canonical (תגית קנוניקל) ?

הפניית 301
תגית Rel=Canonical היא למעשה אלמנט אשר מתווסף לחלק העליון של עמוד ה – HTML בתוך תגית ה – HEAD. למרות שרק לאחרונה יותר ויותר מקדמי אתרים מתחילים להשתמש בה ולהבין אותה טוב יותר, היא הוצגה כבר במהלך פברואר 2009 והיא נתמכת גם על ידי גוגל וגם על ידי בינג.

מטרתה העיקרית של תגית Canonical היא לפתור בעיות הקשורות ל – URL משוכפלים באתרי אינטרנט אשר כתוצאה מכך מציגים תוכן משוכפל למנועי החיפוש. חשוב להתעכב על המשפט האחרון, אנחנו לא באים לפתור בעיות של שכפול תוכן בזדון אלא בעיות הנובעות ממערכת ה – CMS (מערכת ניהול התוכן) של האתר.

השימוש בתגית Canonical  מוגבל לאתר עצמו (אין התייחסות לדומיינים אחרים), יכול להתבצע על סאב דומיינים ומאופיין ברמת הקוד של האתר ולא ברמת השרת.

מתי כדאי להשתמש באלמנט קנוניקל באתר ?

בדומה לביצוע הפניות 301, ישנם 3 מצבים ברורים בהם כדאי להשתמש באלמנט קנוניקל :

  1. מספר כתובות URL אפשריות – אחת הבעיות השכיחות ביותר בכל אתר תוכן או מכירות גדול אשר מאפשר למשתמש לבצע חיתוכים וחיפושים שונים היא כתובות URL שונות אשר מציגות את אותו תוכן בדיוק.למשל, תחת אתרי תוכן ניתן לגשת לאותו תוכן תחת אינספור כתובות URL שונות בצורה הבאה :

    http://www.yourdomain.co.il/yourpage14.html  – הכתובת המקורית של העמוד
    http://www.yourdomain.co.il/yourpage14.html?sid=21   – הכתובת המשוכפלת של העמוד

    אתר מכירות יכול להציג חיתוכים וחיפושים בצורה הבאה :

    http://www.yourdomain.co.il/phones/galaxy
    http://www.yourdomain.co.il/galaxy/phones

    תיאורטית, מצבים כאלה יכולים להתרחש ברמת מערכת ה – CMS ולא הגיוני לפתור אותם באמצעות הפניות קבועות מסוג 301.

    חשוב לציין שמומלץ להימנע ממצבים כאלה מלכתחילה, אך אם מערכת ניהול התוכן לא מאפשרת זאת – תג Rel=Canonical יכול לפתור את הבעיה בצורה קלה יחסית.

  2. כתובות URL דינמיות – כתובות URL דינמיות אשר נוצרות כתוצאה מאינטראקציה עם הגולש. למשל, כתובות URL דינמיות יכולות להיווצר כתוצאה משימוש באובייקט Session ID אשר משתנה לכל משתמש או כתוצאה מקוד מעקב אשר משולב ב – URL ומודד אשר מספר הכניסות ( ?source=numer1affiliate). בשני המצבים זה לא אפשרי, חכם ופרקטי להשתמש בהפניות 301 ומומלץ להשתמש בתגיות קנוניקל.
  3. לא ניתן להשתמש בהפניות 301 – ישנם מצבים בהם לא ניתן להשתמש בהפניות 301 מסיבות שונות ומשונות. כאשר לא ניתן להשתמש בהפניות 301 אפשר להשתמש בתגיות  Rel=Canonical אשר קלות יותר ליישום וזאת מכיוון שהם מיושמות ברמת הקוד ולא ברמת השרת.

לסיכום, מומלץ להשתמש בתגית Rel=Canonical רק כאשר השימוש בהפניות 301 הוא לא אפשרי או פרקטי. כאשר אתה נתקל בבעיה של שכפול תכנים, חשוב בצורה הגיונית, מה הדרך המומלצת ביותר ?

מומלץ לראות את המצגת שמאט קאטס פרסם בנושא במהלך פרסום תגית  Rel=Canonical :

בעיות בשילוב תגית Rel=Canonical באתרי אינטרנט

בדומה להפניות 301, ישנן מספר בעיות אשר יכולות לגרום לחוסר אינדוקס, הסרה של עמודים קיימים מאינדקס והשפעה ישירה על התנועה באתר, הנה הבעיות העיקריות בנושא :

  1. שילוב קנוניקל על פני כל האתר לעמוד בודד – שילוב של Rel=Canonical יכול להזיק לך אם הוא מופנה לעמוד בודד באתר. מצב כזה יכול להביא לצניחה משמעותית בכמות העמודים המאונדקסים באתר וירידה עקבית במספר המבקרים אשר מגיעים אליו.
  2. שילוב קנוניקל באתרים חדשים –  אם אתה מקים אתר חדש, אין לך צורך להשתמש בתגית Canonical. אתה פשוט יכול להתכנן בצורה נכונה את המבנה ההיררכי של האתר שלך כך שלא יווצר מצב של תוכן משוכפל כתוצאה ממבנה ה- URL שלו.

לסיכום, שימוש מאסיבי בתגיות Rel=Canonical או בהפניות 301 חייב להיעשות בעדינות מירבית. אם אתה לא בטוח במעשיך, הקפד להתייעץ עם מומחים אחרים בתחום או לערוך ניסויים מבוקרים על חלק מהאתר לפני יישום של הטכניקות על חלקים נוספים בו.

כאשר באים לבחור את האופציה הטובה ביותר מבין השניים כדאי לחשוב גם על הגולשים (מה הם יראו ?, לאן אנחנו מנתבים אותם ?) וגם על מנועי החיפוש (איזה תוכן הם צריכים לאנדקס ?, מה אנחנו רוצים לקדם בפועל ?).

אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים איכותיים מבלוג קידום האתרים של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן, מילוי כתובת הדוא"ל שלך ואימות שלה בלחיצה על על הקישור הייחודי שישלח אליך במייל – זה לוקח 2 דקות מניסיון !

אשמח לשמוע האם יצא לך בעבר לבצע שימוש בתגיות Rel=Canonical, אם כן, האם התהליך הוגדר כהצלחה מבחינתך ?

Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה
אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • גוגל PRעדכון פייג' ראנק (Page Rank) אוגוסט 2012
  • קוד QR: פרסום חדשני בעולם דיגיטליקוד QR: פרסום חדשני בעולם דיגיטלי
  • 100 מיליון דולר ביממה מגוגל אדוורדס100 מיליון דולר ביממה מגוגל אדוורדס
  • דפדפן פיירפוקס עקף את אינטרנט אקספלורר באירופה דפדפן פיירפוקס עקף את אינטרנט אקספלורר באירופה
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.

    טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    נבנה ע"י WPSites בניית אתר וורדפרס, מאוחסן ע"י Webhosts אחסון אתרים.
    שותפים באינטרנט : Web-Guide מדריך בניית אתרים, Sweethome מחשוב ענן, WebGate אחסון אתרים.

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×