Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
איך למדוד הצלחה בקידום אתרים אורגני ?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » איך למדוד הצלחה בקידום אתרים אורגני ?

איך למדוד הצלחה בקידום אתרים אורגני ?

11 באוגוסט 2011 5 תגובות עידן שלומן
Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה

אחת השאלות הפופולריות ביותר בתחום הקידום היא איך למדוד הצלחה בקידום אתרים אורגני ? – שאלה זו יכולה לבוא מהלקוח בתחילת, במהלך ובסוף הפרויקט ובתקווה גם מהמקדם אשר מעוניין להסיק מסקנות להמשך הפעילות שלו.

לצערנו, התחום בו אנחנו פועלים נהנה מתדמית מעט שלילית בקהילה הטכנולוגית, כן, אנחנו האח החורג שנמצא בארה"ב ואף אחד לא רוצה לדבר עליו…

כתוצאה מכך, כמקדמים אנחנו תמיד חייבים לבדוק את רמת ההצלחה ולנתח אותה כחלק מאמצי השיווק הכוללים. מאמר זה, יציג 5 דרכים שונות למדידת הצלחה בקידום אתרים אורגני.

מדידת תנועת הגולשים באתר

כאשר אנו מעוניינים למדוד האם פרויקט קידום אתרים אורגני הוא מצליח או לא, קרוב לוודאי שנבדוק את תנועת הגולשים באתר. זהו המקום הראשון שנחפש בו מדדים סטטיסטיים אשר יחזקו או יחלישו את ההנחה שלנו.

מדידת תנועת הגולשים
מדידת תנועת גולשים באתר היא דרך טובה למדידת הצלחה כאשר משווים אותה לתנועת הגולשים בשלב ההתחלתי. אם אין לך נתונים סטטיסטיים התחלתיים הקשורים לתנועת הגולשים באתר (לעיתים קרובות, מדובר באתרים חדשים או באתרים ותיקים אשר לא ניהלו מדידה מקצועית), אין לך הרבה מה לחפש פה – אתה לא תצליח להבין אם המצב השתפר או לא.

מיקומי האתר במנועי החיפוש

אישית, אני לא חושב שאנחנו צריכים לרדוף אחרי מיקומים, גם אם מדובר בלקוח. הלקוח צריך להבין שבסופו של דבר ההצלחה מתבטאת בשורת ההכנסות של האתר.

עם זאת, ברוב האתרים שאני מפעיל, מקדם או משווק אני מוצא קורלציה בין עליה/ירידה במיקומים לעליה/ירידה בכמות הגולשים באתר שמקורה במנועי החיפוש.

כאשר מקדם אתר כלשהו, מומלץ ליצור דו"ח מיקומים ראשוני לפי מילות מפתח מקודמות אשר יתן אינדיקציה על העליה או הירידה במיקומי האתר במנוע החיפוש.

חשיפה במנוע החיפוש

כיום, ישנן 2 שיטות מרכזיות למדידה של חשיפת האתר במנוע החיפוש :

  1. עמודים מאונדקסים במנוע החיפוש – אחת המטרות בכל פרויקט קידום אתרים היא להגדיל או למקסם את כמות העמודים המאונדקסים של האתר. על מנת למדוד זאת, אתה חייב לדעת כמה עמודים מכיל האתר, מה המצב הנוכחי ומה המצב בעוד X חודשים.
  2. תנועה ממילות מפתח במנוע החיפוש – פרויקט קידום אתרים מוצלח יכול להגדיל את האמינות (Trust) של האתר וכתוצאה מכך לגרום למאות ואלפי מילות מפתח מסוג LongTail לצוץ במקומות הראשונים של מנוע החיפוש. חשוב למדוד מה המצב הנוכחי, מה העליה/ירידה בכמות תוך התייחסות לאיכות הביטויים ובמקרים רבים גם ההמרות שנוצרו מהן.

חשיפה במנועי חיפושמדדים טכנולוגיים

ישנם מדדים טכנולוגיים אשר יכולים להצביע על מגמה או הצלחה עתידית, למשל : דירוג PR

  1. קישורים נכנסים – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג מנועי החיפוש. תיאורטית, ככל שהכמות והאיכות טובה יותר, מיקום האתר יהיה גבוה יותר.
  2. תדירות הסריקה – קידום אתרים מוצלח מגביר את תדירות סריקת האתר, כך שתוכן חדש שמועלה לאתר נסרק בתוך שניות/דקות ומופיע במנוע החיפוש.
  3. דירוג PR – אחד הדירוגים השנויים ביותר במחלוקת. עם זאת, דירוג PR גבוה בהחלט יכול להצביע על מגמה חיובית.
  4. נוכחות ברשתות חברתיות – רשתות חברתיות הן לא משהו שניתן להתעלם ממנו. עם זאת, כדאי לקחת את הנתונים הסטטיסטיים של הרשתות (למשל, מדידת כמות הלייקים לעמוד) בערבון מוגבל.

גם כאן, מומלץ לבדוק את המצב הראשוני בתחילת התהליך כך שיהיה לך אינדיקציה כלשהי לתפקוד האתר לפני התחלת הפרויקט.

כמות המרות, לידים ומכירות בפועל

למרות שזה מופיע בסוף, זה אחד הנושאים החשובים ביותר שצריך לבחון בהתחלת, במהלך וסוף פרויקט קידום אתרים אורגני.

נושא ההמרות הוא מעט סבוך משום שהוא לא תלוי אך ורק במקדם, ישנם משתנים נוספים במשוואה כמו איכות, מבנה ותוכן האתר, איכות אנשי המכירות תשפיע ישירות על כמות המכירות בפועל, עונתיות ועוד ועוד. למרות זאת, זה נושא חשוב במיוחד ללקוח ואמור להיות חשוב באותה מידה גם למקדם האתר (במיוחד אם הוא רוצה להמשיך ולעבוד עם אותו לקוח גם בעתיד).

כמות המרות ממנועי חיפוש
בשורה התחתונה, יש לנו עבודה כי ה – ROI שאנחנו מספקים הוא הגבוה ביותר כיום לעומת שאר האפשרויות שמוצעות בשוק – זה לא קל בכלל, אבל בהחלט אפשרי !

לסיכום, לא משנה אם אתה מקדם לקוחות או מקדם אתרי Affiliate, מדידת רמת ההצלחה שלך היא נקודה שאתה חייב לבצע בכל מספר חודשים לצורך הסקת מסקנות או לקחים מהצעדים שננקטו בתקופה זו. אין לי ספק שכאשר תבחן את כל הנקודות הנ"ל תוכל להציג תמונה מדוייקת על הצלחת או כישלון של פרויקט קידום אתרים אורגני.

אשמח לשמוע ממך, טיפים נוספים למדידת רמת ההצלחה של פרויקט קידום אתרים אורגני – ניתן להגיב למאמר, ממש פה למטה.

אם נהנת מהפוסט הנ"ל, אני ממליץ לך להירשם לעדכונים בדואר אלקטרוני. מה שעליך לעשות זה ללחוץ כאן, למלא את כתובת האימייל שלך ולאמת אותה ע"י לחיצה על הקישור האישי שישלח לכתובת שציינת.

Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה
אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • האם בינג מעתיקים מגוגל את תוצאות החיפוש ?האם בינג מעתיקים מגוגל את תוצאות החיפוש ?
  • כתיבת פוסט אורח ב – Signup – שתף מהידע שלך ! כתיבת פוסט אורח ב – Signup – שתף מהידע שלך !
  • עדכון פנדה (עדכון חוות התוכן) – תגובת גוגל הרשמית לנושאעדכון פנדה (עדכון חוות התוכן) – תגובת גוגל הרשמית לנושא
  • האם מחקרים להצגת גורמי הדירוג של גוגל חשובים בכלל ? – אינפוגרפיקה ודו"ח להורדההאם מחקרים להצגת גורמי הדירוג של גוגל חשובים בכלל ? – אינפוגרפיקה ודו"ח להורדה
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :

    5 תגובות

    1. קובי אברמוב 11 באוגוסט 2011 בשעה 21:04

      היי עידן
      מאמר טוב !!!
      לגבי הפרמטר של עמודים מאונדקסים, יש לבדוק שכמות הדפים היא הגיונית ביחס לתוכן באתר, בבדיקה שגרתית של אתר שיש בו בסביבות 80 דפים היו מאונדקסים בגוגל 350 דפים, זה נבע בגלל תכנים כפולים שנוצרו כתוצאה משכתוב כתובות.

      במקרה הזה העדפתי פחות דפים מאונדקסים 🙂

      • עידן שלומן 11 באוגוסט 2011 בשעה 21:35

        קובי, תודה.
        לגבי עמודים מאונדקסים, אתה צודק בהחלט, לא חשבתי על זה. 🙂

    2. Seori 15 באוגוסט 2011 בשעה 15:14

      עידן – מאמר מעולה 🙂

      אם אתה שואל אותי, כל לקוח רוצה לראות דברים אחרים. ישנם כאלו שירגישו חזה מנופח שהאתר יהיה בעמוד הראשון למונח המרכזי, אחרים יתעניינו יותר בטראפיק. אני אישית רוצה לראות עליה באנליטיקס (מה שמצריך מיקומים), אחרת אני לא ארגיש שמשהו זז, גם אם לאתר מיקומים טובים.

      לגבי ההמרות – כאן יש לי בעיה קטנה. המרות צריכות לבוא בחוזה עבודה עם תקציב מסוים שמוקצה לשיפור האתר ויחס ההמרה. לא יתכן שלקוח רוצה שהאתר יישאר בצורתו המקורית והלא מושכת, ומצד שני יגלגל את ההמרות אליך.

      יש אתרים שמטבעם ימירו טוב יותר מאחרים, הבעיה מתחילה שהלקוח בטוח שהאתר שלו הוא היפה מכולם ולא ממש רוצה לשנות בכדי לא לפגוע "ביופי המיוחד".

      אהבתי לקרוא 🙂

    3. nתן 21 באוגוסט 2011 בשעה 13:22

      עידן,

      מאמר ממצה וטוב.

      מהניסיון שלי, כאשר אני מודד הצלחה אני מסתכל על שני דברים מרכזיים ROI ומיקומים.
      לא תמיד שיש מיקומים גבוהים האתר מחזיר את ההשקעה, אז נכון שאנחנו מקדמים ומשמעות העניין לקדם את האתר בגוגל אך פעמים רבות אני רואה שחלק לא קטן מהתפקיד שלנו זה להביא לאתר המרות/פניות/מכירות ולא רק כניסות.
      אחד הדברים היותר חשובים שיהיה למקדם אתרים זה – הבנה עסקית ולא רק שיהיה טכני.

    4. אלי גולדמן 25 באוגוסט 2011 בשעה 12:09

      מאמר טוב ומקיף כרגיל.

      אני אישית חושב שהצלחה בקידום פירושה הגעת מילות מפתח או ביטויים למיקומים גבוהים בעמוד הראשון בגוגל.

      אם הדבר ימשוך תנועה ורווחים לאתר אני לא יודע אבל אני יודע שמבחינת הגדרות קידום אתרים זו המטרה הבסיסית ביותר בהתחייבות של מקדם ללקוח!

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.

    טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    נבנה ע"י WPSites בניית אתר וורדפרס, מאוחסן ע"י Webhosts אחסון אתרים.
    שותפים באינטרנט : Web-Guide מדריך בניית אתרים, Sweethome מחשוב ענן, WebGate אחסון אתרים.

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×