Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים ממומנים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
5 טעויות (ופתרונות) בשילוב כותרות Title לקידום אתרים באינטרנט
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » 5 טעויות (ופתרונות) בשילוב כותרות Title לקידום אתרים באינטרנט

5 טעויות (ופתרונות) בשילוב כותרות Title לקידום אתרים באינטרנט

4 במאי 2011 6 תגובות עידן שלומן
Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה

כמעט כל מקדם אתרים שתשאל יטען שכותרות Title הן הפרמטר החשוב ביותר בעת ביצוע קידום אתרים אורגני (אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO) עם התחייסות לקידום On-Page.

אם אתה רוצה לקדם את האתר שלך בצורה עצמאית ולשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש, הקפד לא לחזור על הטעויות שיפורטו בהמשך – הן פשוט יכולות להרוס את כל המאמצים שאתה משקיע בנושא.

לפני הכל, מהן כותרות Title ?

כותרות Title הן  למעשה כותרות המתארות כל עמוד ועמוד ברשת. כל עמוד ברשת חייב להיות בעל כותרת אחת ויחידה, כאשר תוכן הכותרת משולב בתגית HTML (השפה בה משתמשים להצגת אתרים ברשת) בשם Title.

בדרך כלל, תגיות Title מכילות את מילות המפתח העיקריות לכל עמוד אותו אנחנו מעוניינים לקדם. למשל, אם יש לך עמוד שמדבר על מגנטים לאירועים ולמה כדאי להזמין ממך את המגנטים, הכותרת המתאימה לעמוד תהיה "מגנטים לאירועים". כותרת זו תבוא לידי ביטוי במנועי חיפוש ובדפדפן בו אתה גולש.

אם כל זה נשמע לך סינית, לא נורא, הבט כיצד כותרות Title נראות בתוצאות החיפוש של גוגל ובראש הדפדפן (זה גם השם שיוצג כאשר תשמור את העמוד במועדפים) :

כותרות Title בדפדפן פיירפוקס

כותרות Title בתוצאות החיפוש של גוגל

5 טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בשילוב כותרות Title

אחרי שהבנת על מה בכלל מדובר ולמה זה כל כך חשוב להקפיד על הנושא, הנה 5 טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בשילוב כותרות Title :

טעות מספר 1 – אין בכלל כותרת Title

אם עד עכשיו כתבתי לך למה זה כל כך חשוב, זה מתבקש לדעת שיש המון אתרים ברשת שפשוט לא מכניסים את תגית ה- Title בעמודי האתר או משאירים אותה עם ערך ברירת המחדל שלה (untitled document).

נסו לחפש בגוגל את הביטוי "untitled document" ותוכלו לראות כמה אתרים מכילים את הביטוי הזה בכותרת העמוד.

untitled document

כפי שציינתי קודם, מנועי החיפוש משתמשים בכותרות Title בתוצאות החיפוש כאשר אין לך כותרת או יש לך כותרת אבל ללא משמעות אמיתית, הרבה יותר קשה להתמקם בתוצאות חיפוש תחרותיות (אם בכלל זה אפשרי…שווה ניסוי).

טעות מספר 2 – שימוש בכותרות Title ארוכות או קצרות מידי

כיום, גוגל מאפשרים לך להכניס כותרת Title בעלת 70 תווים (בדיוק כמו בהודעת ה – SMS שאתה שולח..). אם אתה מכניס כותרת קצרה מידי, אתה לא ממש בבעיה אבל אתה מפספס את מלוא הפוטנציאל שניתן לך.

אם אתה מכניס כותרת ארוכה מידי, הכותרת שלך תקוצץ באמצע. בדרך כלל, כותרות ארוכות מתאפיינות ב"רשימת מכולת" של מילות מפתח (אני ארחיב על זה בהמשך), נסה להתרכז בכותרת אשר באמת תאפיין את העמוד המדובר ולא תהיה דחיסת מילות מפתח סתמית.

בנוסף, קח בחשבון כי מילות מפתח אשר מופיעות בתחילת הכותרת מקבלות עדיפות על פני מילות מפתח אשר מופיעות לקראת או בסוף הכותרת. בעת ניסוח הכותרת, צור משפט אשר גם אנשים יכולים להבין ולא רק מנועי חיפוש – זה יעזור לך בכמות הכניסות לאתרך.

טעות מספר 3 – "רשימת מכולת" של מילות מפתח

הכוונה ב"רשימת מכולת" היא דחיסה של יותר מידי מילות מפתח בכותרת אחת.  דחיסת מילות מפתח היא טקטיקה אשר מוגדרת בבסיסה כאסורה על פי גוגל, אבל לא זו הסיבה המרכזית לכך שלפי דעתי זה לא מומלץ.

אישית אני מאמין שבראש ובראשונה אנחנו בונים ומקדמים אתרים עבור אנשים שיקנו מאיתנו (אלא אם יש לאתר מטרות אחרות, ברוב המקרים זו הסיבה), יצרו איתנו קשר וימשיכו את המסר הלאה. ברגע שכותרות ה – Title נראות בצורה כזו, אנחנו מורידים את הסבירות שגולשים יקליקו על התוצאה שלנו בצורה דרסטית.

טעות מספר 4 – כותרות Title דומות בכל עמודי האתר

כפי שציינתי בהתחלה, כדאי ליישם כותרות Title ייחודיות לכל עמוד ועמוד באתר.  גוגל ושאר מנועי החיפוש מתייחס בחומרה לכותרות Title דומות בכל או חלק מעמודי האתר.

תופעה זו יוצרת מבחינת מנועי החיפוש בעיה בזיהוי ודירוג של העמוד המתאים לכל מילת מפתח. כתוצאה מבעיה זו, האתר שלך יכול לסבול מחוסר נראות או מדירוגים נמוכים בתוצאות החיפוש.

טעות מספר 5 – שילוב שם החברה בכל כותרות ה – Title

טעות מספר 5 היא לא באמת טעות, אלא יותר החלטה שאתה חייב לקחת בעת בניית האתר, האם ליישם כותרות Title אשר מכילות את שם החברה או לא ?.

כמובן, שבמקרה הזה אין תשובה חד משמעית וישנם יתרונות וחסרונות לכל החלטה שתבחר לבסוף (מעניין אותי לשמוע, מה החלטת אצלך באתר. פרסם תגובה למטה, איך זה מיושם אצלך ?). אני בחרתי לשלב את שם החברה בכל כותרות ה – Title תחת אתר Signup ובעוד מספר אתרים אשר אני מעוניין למתג אותם, אתרים אשר פחות מעניין אותי למתג, לא מכילים את שם האתר.

מיתוג באמצעות כותרות Title

אישית אני חושב שברגע ששם החברה מופיע בתוצאות החיפוש, בכותרות העמודים, בעמודים המועדפים של המשתמש ומקומות אסטרטגיים אחרים – זה רק יכול לעשות לחברה טוב.

חשוב לציין, שאם החלטת להכניס את שם החברה שלך בכותרות ה – Title, הכנס את השם בסוף הכותרת ולא בתחילת הכותרת כך שנושא העמוד יוצג לפני שם החברה.

אשמח לשמוע אם יש לך רעיונות לעוד טעויות ואיך אתה מיישם את הנקודה האחרונה אצלך באתר. כל מה שצריך בשביל להשמיע קול, זה להגיב פה למטה !

Shares
  • Facebook
  • Google+
  • שליחה לחבר
  • הדפסה
אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • איך HTML5 ישפיע על קידום אתרים באינטרנט ? – חלק אאיך HTML5 ישפיע על קידום אתרים באינטרנט ? – חלק א
  • מחולל דוחות SEO לקידום אתרים בחינם – כלי קידום אתרים חדש ב – Signupמחולל דוחות SEO לקידום אתרים בחינם – כלי קידום אתרים חדש ב – Signup
  • פלאגים לפיירפוקס5 פלאגים לפיירפוקס שיעזרו לך במהלך קידום אתרים ברשת
  • תגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק בתגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ?- חלק ב
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

שם מלא (*) :
טלפון (*) :
דואר אלקטרוני (*) :

6 תגובות

  1. mani design 4 במאי 2011 בשעה 22:24

    היי,

    לא ראיתי התייחסות לפן השיווקי של ה title – הרי כל תחום היום כל כך מוצף שכל בעל אתר חייב להבדיל עצמו מאחרים – ולא רק על ידי הוספת שם העסק שלו.
    ראה למשל את הביטויים: טיסות לניו יורק (וגם מלונות באילת), משלוחי פרחים, ספא בצפון ועוד. רוב הטייטלים בעמוד הראשון מורכבים מהנוסחה "מילת מפתח, מילות מפתח – שם העסק".
    מה הבעיה? כל שאר התוצאות נראות בדיוק אותו הדבר! אז איך אתה גורם לגולש להיכנס דווקא אלייך?

    המקום שבו ניתן לראות את זה עובד הכי טוב זה באדוורדס.
    אם המודעה מספיק טובה אחוז ההקלקות שלה יהיה גבוה.
    מדהים כמה שינוי פשוט בכותרת באדוורדס יכול להטיס את אחוז ההקלקות לשמיים:
    למשל ברגע ש "חופשה בצרפת" הופכת ל "חופשה קסומה בצרפת" / "חופשה רומנטית בצרפת" אחוז ההקלקות שלה עולה פלאים.

    הוספת שם העסק – אני באופן אישי נורא בעד (בין אם הוא כולל את תחום העיסוק -אהרוני פרקטים, ובין אם לא). אם האתר כבר מופיע בגוגל (או מתעתד להופיע), למה לא להרוויח מיתוג? כך גם שם העסק יזוהה עם התחום.

    בגדול, סקירה מקיפה, אהבתי את סעיף רשימת המכולת 🙂

  2. איתי ברנר 4 במאי 2011 בשעה 23:15

    היי

    חסר לי כותרות TITLE שבהן יש מילה אחת בכמה הטיות – האם זה עדיין רלוונטי היום כשגוגל מזהה טוב יותר הטיות ומילים נרדפות גם בעברית?

  3. עידן שלומן 5 במאי 2011 בשעה 13:30

    מני, אני חושב שדווקא הדוגמא שנתת היא לא הכי טובה, כי ברגע שאתה מפריד את מילות המפתח שאתה מעוניין לקדם, המצב הוא שהדירוג שלך יהיה נמוך יותר מאשר אם מילת המפתח צמודה.

    חופשה בצרפת מול חופשה קסומה בצרפת – אפשר תמיד לשחק עם התיאורים של העמוד או לייצר חוקיות כלשהי בכותרת.

    רוב האתרים שבהם אתה רואה כותרות Title קבועות הן כתוצאה מפיתוח אשר לא מאפשר גמישות כלשהי או עצלנות של בעל האתר.

    איתי, כמו שציינת גוגל מזהה היום את ההטיות, אבל לעיתים זה לא מספיק.
    השיטה שאני עובד בא היא חיפוש ההטעיות וצפייה בתוצאות שגוגל מדגיש, אם ההטיות מודגשות אז גוגל מזהה אותן אם לא, תהיה חייב להכניס אותם בעמוד הקיים או בעמוד חדש בשביל להיות ממוקם עליהן.

  4. עמית מלכי 5 במאי 2011 בשעה 13:38

    אין ספק ששם העסק צריך להופיע בכותרת של האתר.
    אבל לא בכל הדפים.
    כותרת נכונה תהיה במידה ויש הררכיה הגיונית באתר.
    שם הדף | שם הקטגוריה | ותת קטגוריה

    במידה ואין תת קטגוריה אפשר לתת כאן איזו הטיה או באמת שם העסק.

    ואין מה לעשות הכותרות של רוב האתרים זהה בדף הראשון.
    המקום לשכנע את הגולש להיכנס הוא בתאור האתר שהוא חשוב אפילו יותר.

    וכמובן אם אתם מותג תרצו להופיע עם השם בכל דפי האתר.
    כל מקרה לגופו.

  5. יניב נבות 5 במאי 2011 בשעה 16:36

    היי עידן, אני מצטרף לדבריה של מאני. קופירייטינג שיווקי של טקסט ה-Title, בשילוב מילות מפתח רלוונטיות כמובן, יכול להגדיל את ה-CTR, ליצור בידול אל פני המתחרים ולהשפיע כתוצאה מכך גם על המיקומים האורגניים.

    לגבי הנקודה האחרונה, לא הייתי ממליץ בהכללה לשלב את שם החברה או המותג דווקא בסוף התג. לפעמים, דווקא שילוב השם בתחילת תג ה-Title, ישיג תוצאה טובה יותר. קח את הביטויים הכלליים הבאים בתור דוגמא בולטת לכך: "חדשות" או "מפות". דווקא במקרים האלה, הייתי מציע לשלב את שם האתר / החברה / המותג בתחילת הטקסט של תג ה-Title.

  6. איתי ברנר 8 במאי 2011 בשעה 7:45

    מה עם כותרות סטייל דפי זהב שבהן הם משתמשים באותה מילת מפתח שוב ושוב בהטיות שונות? לדעתי זה נראה יותר מדי ממוחשב ומבריח את הגולשים למרות שאולי גוגל כאילו יותר אוהב את זה (מה לעשות שאנחנו עדיין מדברים על גוגל ישראל…).

שותף מוסמך של גוגל (Google)
© 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.

טלפון :050-6950312.
כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

נבנה ע"י WPSites בניית אתר וורדפרס, מאוחסן ע"י Webhosts אחסון אתרים.
שותפים באינטרנט : Web-Guide מדריך בניית אתרים, Sweethome מחשוב ענן, WebGate אחסון אתרים.

עדכונים בדואר אלקטרוני

הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

×